10 d’octubre del 2009

Per fi, l´Ágora d´Alejandro Amenábar

Avui s´ha estrenat a la cartellera cinematogràfica l´última pel·lícula d´Alejandro Amenábar, Ágora. Aquest pèplum que recrea el món de l´antiguitat tardana a Alexandria gira al voltant de la figura històrica d´Hipàtia, astrònoma, matemàtica i representant de la filosofia neoplatònica del segle IV aC. Una dona que va desafiar la ignorància d´una multitud manipulada per uns governants ineptes i envejosos del saber antic. Malauradament, el fanatisme d´uns quants va acabar amb la seva vida l´any 415, quan fou lapidada i martiritzada a plena llum del dia. Ai, els estúpids fanatismes que tant ens deshumanitzen encara avui dia! Un antídot: aquestes belles i sàvies paraules d´Hipàtia:


Us recomano la lectura d´aquest article publicat avui a EL PAÍS. Divendres vinent gaudirem tots de l´Ágora d´Amenábar. Mentre esperem el gran dia, podeu visualitzar un tràiler i saber-ne algunes coses més a l´enllaç de l´Agenda. Que vagi de gust!

34 comentaris:

Unknown ha dit...

Hola!
Abans de res m'agradaria dir que el blog és genial, penso que farem mooooltes coses amb això! És un projecte molt interessant i és una molt bona manera d'estudiar i que no sigui "tan pal".

La setmana passada vaig anar a veure Ágora... personalment em va agradar moltíssim però prefereixo no comentar res fins que no la veieu tots... i doncs podrem compartir opinions :D!!

ps: he anat a resursos TIC ( exercicis interactius de llatí) GENIAL PER L'EXAMEN DE DEMÀ!!!!

Anna!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Moltes gràcies, Anna, per ser la pionera en comentar les teves primeres impressions sobre el bloc. Jo també espero, sincerament, que serveixi per demostrar que aprendre pel gust de fer-ho és un privilegi. Aprofitem-ho.
Vale!

Clara ha dit...

Hola sóc la Clara!

Francament, la pel·lícula ha estat genial, boníssima! M'ha encantat i la recomano a qualsevol que encara no l'hagi vist, perquè, de debò: la experiència val la pena.

Bé, espero que tot això segueixi endavant, perquè m'ho estic passant molt bé.

Fins dilluns!!

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Doncs que això segueixi endavant depen de tots nosaltres, així que ànims i comenteu, comenteu i comenteu!

Sanja ha dit...

Hola!

M’ha agradat moltíssim la pel•lícula! :D
Mes o menys ja sabia de que tractava, per crítiques i comentaris que vaig llegir.
Ahir a través del film, vaig poder-me situar encara més en l'època i saber el que estava passant al voltant, en quan a conflictes, religió, teories de la ciència, etc.
Tot i això, em vaig quedar una mica impactada en algunes escenes! Com per exemple el final!

bé ja comentarem entre tots el que ens ha semblat, no?

Marta ha dit...

Hola .

La pel·lícula m'agradat molt !!
Jo tenia la idea que parlaria més de temes filosófics , però no , el tema principal aqui era la religió és penos que la gent es mates per ser cadascu d'una religió diferent , i el pitjor tot el que va arribar a destruir , ja que la biblioteca d'Alexandria era una font de sabiduria i segons la pel·lícula es van destruir un munt de llibres que no es van poder salvar , jo crec que potser sino s'haguessin perdut aquest documents a hores d'ara sabriem una mica més ,estariem una mica més avançats , no creieu ? Cremant aquella biblioteca vam fer molts pasos enrere .
Fins dilluns !!

Unknown ha dit...

Hola nois i noies!
doncs si Marta, penso que tens tota la raó.
La pel.lícula és una passssada! Jo ja l'havia vist i no vaig dubtar en repetir! És de les poques que he vist que et deixa una sensació simplement inexplicable no ? personalment penso que és de les millors que he vist fins ara!

Fins demà!

Esther Soria ha dit...

Hola a tots!!

La pal.lícula m'ha encantat, més o menys per comentaris sabia de que anava però ni molt menys m'esperaba tot el que ha arribat a passar, només per diferències de pensaments religiosos.
la escena que més m'ha impactat és la final, no entenc com una dona que està intentant fer avançar la societat, tenir curiositat per alguna cosa més que no sigui quedar per sobre dels demés l'hagin pogut tractar d'aquesta manera.
Bueno, finalment dir que la recomano a tothom que no hagi tingut la sort de veure-la encara.

Fins demà!!

Unknown ha dit...

Hola :)
La pel·lícula ha estat molt bé !
Encara que més o menys ja sabia de que anava però val la pena veure-la.Tenía curiositat que pasaría al final i l'escena última és impressionant.


Fins demà , que vagi bé ;)

Mari ha dit...

Hola!

Doncs primer de tot voldria dir que el blog m'ha semblat una gran idea i que espero que seguim amb aquest projecte, perquè és molt interresant i val molt la pena, així que la gent que encara no hagi entrat en aquest blog i ha d'entrar ara mateix perquè hi ha moltes coses interessants per veure i comentar.

El divendres passat vam anar a veure Àgora i personalment em va agradar moltíssim i us ho recomano a tots els que encara no ho hagueu vist.

Adéu!

Irene A. ha dit...

Hola, és un plaer poguer compartir un espai com aquest amb tots vosaltres.
La pel·lícula és molt interessant, havia llegit la crítica que alguns diaris havien fet sobre ella i la majoria eran bones però al veure-la vaig comprovar que no s'equivocaven.
La diversitat de temas que ofereix la pel·lícula enriqueix que no només és tracti d'una super producció si no que vagi més enllà i arribi al públic d'una manera diferent.
Aquells que no l'han vist animo a que hi aneu.

Irene.

albert muñoz ha dit...

XAIPETE!

Doncs primer que m'encanta aquest bolc i que tots el podem compartir i que es fagi mes gran

Sobre la pel·licula d'Àgora m'ha semblat molt interesant sobretot el que pasa quan els cristians destrueixen la biblioteca.
Un altre es l'escena final en que lapiden a Hipàtia

Adéu!!

Núria ha dit...

Hola a tots!

En primer lloc voldria dir que aquest bloc està molt bé, perquè es poden compartir moltes coses, i també pots dir la teva opinió sobre temes que es plantegen.

En segon lloc dir que la pel.ícula que vam anar a veure el divendres de la setmana passada anomenada Àgora em va agradar molt, perquè crec que pots arribar aprendre moltes coses que van passar a Grècia fa molt anys.




Felicitats pel Bloc!!



Nuria

Júlia Vallespir ha dit...

Hola!!

La pel.lícula m'ha encantat ha sigut genial!!!!
Penso que és fantàstic que existeixin dones com Hipàtia!!
Pel.lícula molt recomanable!!!

Hem sap greu pel retard, problemes tècnics ja se sap...

Sort amb el blog!!!

**Carlos** ha dit...

Hola companys!!

Avui m'estreno al bloc per uns problemes que tenia. Peró bueno avui començo.

la pel·licula es realment bona i molt interesant, el que no em va agradar tant va ser la brutalitat entre les religions, peró el més magnific es l'escenari en que es representa Agora i a seva gran protagonista Hipatia.

Fins demà!!

lorena ha dit...

Hola!
A mi aquesta pel·lícula em va agradar mot. Em va impactar molt la manera en que s'enfrontaven les religion. Però el que no em va agradar molt va ser el final que va tindra Hipàtia. De tota manera és una gran pel·lícula i molt interessant. Recomano als qui no l'han vist que si tenen l'oportunitat de veura-la que ho fassin!

Jordi Sedeño ha dit...

hola!

la pel-lícula em va agradar molt. Hipatia m'ha impactat molt, perquè en aquella època les dones no tenien tanta llibertat i ella es va moure com si res. El que no entenc es que per barallar-se per quina religió era la millor, s'hagi de destruir la biblioteca més important amb tants documents fascinants, si no l'haguésin destruit ara sabriem moltes més coses. El final no em va agradar gaire, perquè si no haguésin matat a Hipatia sabrien moltes més coses d'ella.

Sergi Caralt ha dit...

Gran pel.lícula, m'agradat molt, molta acció i espectacular reproducció de la biblioteca, i de la ciutat d'Alexandria. Sincerament m'encantat.

Noèlia ha dit...

Hola a tots!!
La pel·lícula em va agradar molt
pensava que em semblaria aburrida i no em vaig aburri inclús em va pasar ràpid.
És una pel·lícula que et quedes impresionat, fascinat.
Jo la recomano a tot aquell que no l'hagi vist perque es quedara sorpres.

Aitor ha dit...

Hola a tothom!

En primer lloc, dir que la pel·lícula em va semblar fatàstica, encara que per mi té coses que no em vana agradar gaire com la destrucció de la biblioteca d'Alexandria o la continua insistència de voler eliminar altres religions.
Tot i això penso que és una pel·lícula molt recomanable.

oriol ha dit...

Hola!

La películ·la va estar molt bé,es nota que està molt ben treballada i que és d'un gran director.

Va ser una gran idea anar-la a veure, explica l'inici de la decaiguda de l'imperi romà i la vida de la filosofa Hipàtia.

laa.neuus ha dit...

Hola!

Sento no haver comentat abans, però no em deixava.
La pel·lícula em va agradar molt i m'ho vaig passar bé.
Sortia bastanta informació sobre el que estem treballant a ciències.
Hi havia bastantes escenes que em van impactar bastant, és una pel·lícula educativa i recomanable.
Hi va haver algun moment en que em vaig perdre quan hi havien les batalles entre les religions, però la resta s'entenia molt bé.

Neus.

Unknown ha dit...

Salvete!

En primer lloc dir que no he pogut comentar abans ja que no tenia inernet, però tenia ganes i curiositat de saber com era aquest blog.
Després, comentar que la pel·lícula Àgora em va agradar moltíssim! La vaig trobar molt interessant i així vaig saber més o menys com era la vida en aquella època: les diferències de gènere, les ciències, la democràcia que hi havia, etc.
M'encantaria tornar a repetir una sortida com aquesta, la vaig trobar original que anéssim gairebé tots els humanistes a veure-la.
Bé, ja tornaré a comentar quan pugui i espero que sigui aviat, petons a tots!

Xenia ha dit...

Hola a tots!

La veritat és que abans d'anar a veure la pel·lícula pensava que seria diferent, pensava que seria una pel·lícula d'aquelles que has d'anar a veure dues vegades perquè et quedi clara del tot i per si al primer cop no havies entès alguna cosa. Però he de dir que no és així. És una pel·lícula entretinguda i dinàmica, és bastant fàcil d'entendre i crec que està molt ben feta, ja que l'autor cuida fins l'últim detall.
Té alguns paisatges impressionats i a mi personalment em va fer reflexionar sobre alguns aspectes com per exemple la capacitat de la gent de jutjar algú per la seva condició,en aquest cas perquè era una dona, i no per el que realment és, és a dir, una persona intel·ligent i amb més capacitat que altres.
En resum, crec que es una gran pel·lícula i sobretot molt recomanable.

VALE!

Rochelyn ha dit...

Salvete!

Fa ja dues setamnes que vaig veure la pel·lícula, però entre que no sabia ben bé com anava això i que no tien internet, he trigat una mica en comentar.

Primer de tot, dir que la "Ágora" m'ha agradat molt i que ha merescut la penapagar 7€ per aquesta magnífica pel·lícula.

Havia escoltat i llegit molt sobre del que anava, però mai haguès pensat que siguès així d'espectacular.

El que més em va sorprendre era el fil de la pel·lícula, és a dir, Hipàtia i les diferències que hi va haver entre les diverses religions.

Em va saber molt de greu que la biblioteca fos destroçada, perquè sé que probablement si no hagués passat, filòsofs i científics no s'haurien d'haver preguntat certes qüestions per segona vergada.

Amb això vull animar a tots aquells que encara no l'han vist, que vagin al cinema perque val la pena, no només perquè és d'un director molt conegut com Alejandro Amenábar, sinó perquè parla d'una de les dones més importants que han existit sempre, i que poc s'ha parlat d'ella: Hipàtia d'Alexandria.

Guillem Fargas ha dit...

Aquesta pel·lícula és la bomba!!!
M'ha agradat moltíssim el seu argument, i m'ha impactat molt com reflectiex la intolerància religiosa d'aquest moment (que es podria comparar amb alguns episodis d'extremisme religiós d'ara)

Trobo que és molt fàcil d'entendre encara que no coneguis res de l'època (I això que l'he anat a veure en versió original subtitulada!!!!)

La recomano a la gent que no la vista perquè passaran una bona estona mentre aprenen una miqueta.

En fi, gran pel·lícula.

Vale!!!

Ariadna ha dit...

Opa El·la i OPA HIPÀTIA!!

Ágora, una pel·lícula que no m' ha arribat tant com aquesta, tot i que, crec que cadascuna t' arriba d' una manera diferent. Per a mi és una pel·lícula que et deixa sense paraules... vull dir que és tant el que transmet que amb les paraules em quedaria curta, però encara així intentaré transmetreu. Quan surts del cinema (almenys per la meva part) surts amb una profunda tristesa i horror com el que va tenir Hipàtia al veure gent matant-se per creences, imposant-se per la força entre altres coses que crec que són evidents. Dona molt que pensar, és cert, i no sé els altres però, jo no entenc com poden imposar abans el que cadascú creu en comptes de veure el que de debó importa que és com és la persona, que hi té a l' interior. Sembla que costa molt d' entendre, la relació entre persones per a mi va més enllà de les creences i ideologies! Aquesta caça perquè al cap i a la fi tan sols hi hagi una sola creença, és indignant. També el fet de pensar lliurament, el no poder dir un el que pensa per por a les represalies, inclós poder perdre la vida, com és el cas d' Hipàtia. El fet de defensar els seus drets i pensaments, un cop més en la història ha causat la mort. Té molt de valor ja que no tothom té el que s' ha de tenir ni és honest, deixant- se així endur per la por, personalment l' admiro molt. Un altre fet és quan es destrueix tot, és terrible pensar que en una fracció de segon puguin acabar amb escrits que d' una manera o altre t' aportaràn alguna cosa... el fet de perdre cultura, saber, coneixement, és acabar amb una part de l' història a la qual pertanys, per això tampoc entenc que ho fessin. Moltes vegades m' horroritza el que pot arribar a fer l' home i és precisament això el més trist que en comptes d' avançar vagi enrere amb aquests comportaments, perquè crec que l' ésser humà és capaç de tot però no sé perquè acostuma a triar l' opció errónea. Malauradament, avui en dia encara passa això.

"Homo homini lupus"


"Viu i deixa viure" algu tan senzill però que sembla difícil de recordar.



Αδευ!

Ariadna ha dit...

Per cert! M' agradat l' article. I el blog m' agrada molt, espero gaudir aviat durant una bona estona veient tot el que hi ha.

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Ariadna, et felicito pel comentari. Demostra una gran sensibilitat (i m´alegro també que gaudeixis del noste bloc. Pren-te un temps, segur que l´agrairàs)
Fins demà

Paula ha dit...

La pel.lícula em va agradar molt, veus clarament el que va passar, i la veritat és que impacta molt.
qui no l'hagi vist que vagi a veure-la que val la pena!
fins demà.

Unknown ha dit...

La veritat és que esperava més d'aquest film, però tot i aixì em va agradar força.
Crec que la pel·lícula es centre massa en el tema del cristianisme, i oblida molts aspectes de la época.
Però també cal esmenar que és una bona pel·lícula, amb molts bons decorats, bons actors i bones escenes.
En definitiva, és un film per anar a veure'l i passar una bona estona en compañia de crispetes i un bon refresc!

Noemí ha dit...

Salve omnes comites.
Por fin he logrado entrar en nuestro blog, y es más, voy a dejar mi primer comentario serio.

Ya hace unos cuantos días que fuimos a ver Ágora, pero aún recuerdo perfectamente cómo salí del cine aquella tarde. Para mi es una de esas películas, apetecibles, que viéndola, uno se entretiene y pasan las dos horas como si de minutos se trataran, pero luego al acabarse te deja un sabor amargo,muy amargo. Sentí que bastantes de las creencias que he aceptado y me han guiado,fueron a la vez causantes de tantas atrocidades y en su mayoría ilógicas.
Tanto política como religiosamente, uno se queda algo desconcertado y por lo menos yo, me he replanteado algunos aspectos que antes no los encontraba válidos. esto último no sólo me l0o ha aportado la película en si, también gran parte de la cultura clásica que hemos hecho a lo largo del curso anterior.
Retomando Ágora,siento pena que la mayoría de nosotros y de sus espectadores, solamente conocíeramos a Hipatia mediante el film de Amenábar y nos hubieramos informado con ese propósito. es una lástima que conozcamos solamente a célebres (los demás no resultan,por desgracia, tan comerciales)personajes,simplemente si éstos son elegidos para un guión de cine o de novela, puesto que cúantos habrám como ella que en el nombre del fanatismo (de todo tipo,incluso del más inesperado) hayan dejado su vida, simplemente por haber aportado una idea, una innovación, un nuevo camino.
Para despedirme, agradezco a mujeres como ella que han demostrado, demuestran y demostrarán que cualquier cosa dada al hombre puede atribursela también la mujer, en su caso, la filosofía y las matemáticas.

El vaixell d'Odisseu ha dit...

Gracias, Noemí, por tu extraordinario comentario. Cuando insisto en clase para que participéis con vuestras aportaciones sé lo que me hago. Ahí está tu ejemplo traducido en palabras. Somos humanistas y damos fe de ello.
Vale

Laia G. ha dit...

Hola a tots!

Àgora m'ha fet pensar molt. Ja que he entès que és una guerra entre les religions , el neixament del cristianisme i com a partir d'aquí el cristianisme és la religió que més ha dominat.
M'ha frepat veure com la protagonista, que se suposa té un alt nivell intelectual, tingui un esclau.
M'he adonat que en el fons els humans no hem evolucionat tant. Encara veig com hi han guerres a causa de les religions i com seguim matant-nos els uns amb els altres. Que trist, no? veig que no hem entès rès.
A pesar de tot és una pel·lícula molt ben feta, i em va agradar molt tot i sent tant trista.


Laia G.